FORUM MILICYJNE Strona Główna FORUM MILICYJNE
WWW.MILICJA.WAW.PL

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
A taki "WuTeciak" był na Allegro kiedyś.
Autor Wiadomość
zomol 
www.zomoza.kgb.pl


Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 736
Wysłany: 2009-10-22, 09:42   

Sanitarki mają do dziś Oddziały Prewencji Policji - są to, jak dobrze pamietam zakupione ok. 1991-93 roku furgony Mercedesa - wyróżniają się osiatkowaniem reflektorów i szyb, natomiast we wnętrzu są m.in. uchwyty na tarcze.

Po co w ZOMO/OPP pojazdy tego typu - "ze względu na charakter zadań wykonywanych przez oddziały".
_________________
"Ach panie posterunkowy, ach panie posterunkowy, czemuż masz taką smutną twarz? (...) Na tobie stoi, na tobie polega cały ten wirujący świat"

Stefan Żeromski "Przedwiośnie"
 
 
     
Porucznik 


Pomógł: 16 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 1989
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-22, 13:40   

altos napisał/a:

Hydromil z NRD (?)


IFA G5 SK-2 ( Straßenkampfwagen 2 ), w polskiej nomenklaturze określany jako PSG-5 ( pojazd specjalny G5 )
_________________
Komenda Główna Milicji Obywatelskiej
 
     
altos 

Wiek: 70
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 46
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-10-22, 17:18   

Arkadiusz napisał/a:
Mam pytanie po co MO I ZOMO były pojazdy z wyposażeniem medycznym jak STAR 660,266- Polowa sala operacyjna? czy skrzyniowy terenowy STAR 660 Patrolowy?

Może najpierw odpowiem Ci na temat szpitala polowego.
Sam nie wiem po co one były, chyba w MSW ktoś to wymyślił. Być może w związku z ofensywną strategią Układu Warszawskiego i planowanym przesuwaniem się naszego ukochanego ustroju na zachód, a konkretnie nasze siły zbrojne miały się przesuwać w ramach frontu bałtyckiego gdzieś w kierunku Belgii to ten sprzęt by się przydał. Zresztą to co pamiętam a przyjmowałem go, to oprócz stałego wyposażenia to było tam tylko kilkaset druków Aktu Zgonu i zapas dużych czarnych worków foliowych. Ten szpital przyszedł do naszej jednostki w latach 70 razem z innym Starem 660 z zamontowaną radiostacją krótkofalową dużej mocy (chyba R 118)
Po około dwóch latach stania za siatką zrobiliśmy je na błysk przy pomocy szmaty z olejem napędowym i załadowali na niskopodwoziówki, podczepili do czeskich Tatr i pojechały wraz z innymi ładunkami z Czech do portu w Szczecinie i dalej z tego co wiem do Wietnamu.
Natomiast Star 660 skrzyniowy to wbrew pozorom był przydatny.
Wszystkim egzemplarzom zamontowano za siedzeniem w kabinie lampowe radiostacje. Antena była nad szybą z prawej strony. Widać ją na fotce w albumie. Było z tym trochę problemu, bo plandeki w czasie deszczu przeciekały i lampy zwłaszcza w bloku zasilacza pękały, ale te radia były przeznaczone do wycofania i trzeba je było zużyć. Trzeba też było uważać by nie rozładować nimi akumulatora w czasie postoju bo prądu brały dużo, a akumulator był tylko jeden i ładowany był prądnicą chyba tylko 200watową.
Pierwsze próby ich awaryjnego użycia do służby w centrum Wrocławia były nieporozumieniem, ale już na wyjazdy na różne akcje w głęboki teren, a zwłaszcza w góry to były dobre. Wszędzie się wjechało zwłaszcza zimą i w trakcie różnych pościgów. Był również użyteczny wtedy do wyciągnięcia z opresji innych aut zwłaszcza Starów WT
Pamiętam jak byłem oddelegowany z grupą młodych kierowców Starów 660 z BCP do pełnienia służby przez kilka miesięcy w Jeleniej Górze z zakwaterowaniem w DW Przedwiośnie w Kowarach. Mieli oni prawo jazdy B i musiałem w ramach pełnionej przez nich służby nauczyć ich jezdzić tymi autami. Te Stary miały duże szerokie opony i mocny przedni zderzak tak że chłopcy ze swoimi d-cami buszowali nimi różnymi drogami i traktami po okolicy, od Lubawki po Szklarską Porębę i zawsze cali wrócili z ludźmi do bazy. Pamiętam że był tylko jeden czarny dzień. Po ogłoszeniu nagłego wyjazdu kilku aut z ludźmi do Kamiennej Góry, bo tam ktoś napadł na bank to w trakcie wyjazdu jeden zachaczył zderzakiem o kiosk RUCHU stojący na posesji przy bramie w którym była czasowa wartownia i przestawił go o kilka metrów, a drugi kierowca na krętej drodze prowadzącej do głównej ulicy nie nadążył kręcić kierownicą i prawą stroną zderzaka złamał kratownicowy słup wysokiego napięcia.
Jednak ani wartownikom w tymczasowej wartowni, ani milicjantom BCP na pace nic się nie stało.
Zderzaki na miejscu w jakimś zakładzie wyprostowałem i auta dalej jezdziły a kierowcy mieli jedno doświadczenie więcej. Słup energetyczny był poniemiecki, przerdzewiały i należała mu się wymiana. Energetykom to wytłumaczyłem i zrozumieli.
Pamiętam też jak przez kilka miesięcy szukaliśmy sprawcy mordrstw kobiet na tle seksualnym w rejnie Mirska. Tam niektóre wioski to miały taką drogę dojazdową że zwłasza jesienią i zimą innym pojazdem jak Starem 660, lub Gazem z wszystkimi napędami się nie dojechało. Jedna z nich się nazywała chyba Kłopotnica.
Poza tym to były używane w trakcie różnych ćwiczeń i szkoleń w terenie do przewozu sprzętu kwatermistrzowskiego takiego jak namioty NS10, stoły, taborety, skrzynie ze sprzętem oświetleniowym do namiotów. Za nim podczepiano elektrownię polową 16KW.
Właśnie w trakcie dożynek krajowych w Lesznie chyba 1977r na takiego Stara 660 i jednego Stara29 skrzyniowego miałem załadowane kable i sprzęt oświetleniowy do zasilania namiotowego miasteczka zlotowego położonego na strzelnicy blisko stadionu, a z tyły podczepioną elektrownie. Ani auto, ani elektrownia mnie wtedy nie zawiodły.
Niezależnie od tego od czasu do czasu jakiś samochód ciężarowy uległ awari (nieraz blokował przejazd ulicą) to wtedy szybko wskakiwałem do 660 i nie było przypadku by był za słaby i nie mógł udzielić pomocy tzn. zholować do bazy.
Nie bał się wody i w trakcie kilku akcji ratowniczych w trakcie letnich lokalnych powodzi brodził świetnie. Pamiętam że trzeba wtedy było załączyć nadciśnienie w skrzyni korbowej silnika i uważać by poziom wody w kabinie nie był ponad pedał sprzęgła.
Pomimo że to był niezawodny koń pociągowy to miał kilka wad.
-norma paliwa 40litrów na 100km (ale to tylko na szosie i do 50km/h)
-cieknąca i nieogrzewana brezentowa kabina kierowcy. (a jaka była świetna latem :-) )
-huk panujący wewnątrz
-mała ładowność i prędkość (silnik 105KM)
Dopiero Star 266 godnie go zastąpił i można było zapomnieć o tych wadach.
_________________
Alto
 
     
wolfik 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-22, 17:31   

Jak pamiętam to w wojsku mówiliśmy na te Stary ..."pszczółka" może od dźwięku wydawanego w czasie jazdy albo cholera wie , już nie pamiętam :->
_________________
W-wa Białołęka
 
 
     
Arkadiusz 
Kapral ZOMO


Wiek: 38
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 252
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2009-10-23, 09:55   

Co do stara 66/ 660 to istotne rzeczy powolny, zero wspomagania, nieco mułowaty, ale w terenie daje sobie radę.Pytanie do Obywatela Wolfika, Stary 66/660 w jakich wersjach nadwoziowych w JW mieliście ,u mnie w zasadniczej były radiostacja polowa, warsztat polowy
i polowy wóz łączności.
_________________
ST.Kapral MO
 
 
     
wolfik 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-23, 10:09   

O ile pamiętam to były tzw. B1 czyli ruchomy warsztat naprawy czołgów ale mieliśmy też Stara 266 z taką sama budą i był o niebo lepszy.Miałem okazję jechać nim na poligon w Wędrzynie z Nysy na kołach.
Jedynym mankamentem było ogrzewanie które wyłączało sie cyklicznie po osiągnieciu temperatury wewnątrz budy do ok. 30 stopni, potem następowało szybkie wychłodzenie (było to w styczniu 1986).
Na koszulki i gacie szybko zaczynaliśmy zakładać wszystko co Ojczyzna dała...Kierowca odpalał webasto za pomocą "fakli" czyli szmaty na drucie nasączonej ropą czy benzyną i zaczynała się sauna, tak na okrągło do samego celu.
A mróz wtedy przekraczał -20.
Jednak w porównaniu z namiotami NS które mieliśmy okazję zamieszkiwać przez 3 miechy na poligonie do końca marca na mrozie, B1 to był Hotel Ritz :mrgreen:
_________________
W-wa Białołęka
 
 
     
HERMES 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 63
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 372
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-23, 22:41   

Arkadiusz napisał/a:
Może najpierw odpowiem Ci na temat szpitala polowego.
Sam nie wiem po co one były, chyba w MSW ktoś to wymyślił. Być może w związku z ofensywną strategią Układu Warszawskiego i planowanym przesuwaniem się naszego ukochanego ustroju na zachód, a konkretnie nasze siły zbrojne miały się przesuwać w ramach frontu bałtyckiego gdzieś w kierunku Belgii to ten sprzęt by się przydał.


Drogi kolego
Nie dorabiaj ideologii. Służby MO w strategiach wojennych nigdy nie były brane pod uwagę do działań poza granicami państwa polskiego. Natomiast każde formacje mundurowe porządku publicznego – nie tylko polskie – posiadają samodzielność w każdej dziedzinie na wypadek „W”. Brana jest także pod uwagę sytuacja, gdy szpitale mogą być obłożone rannymi lub chorymi i kontuzjowanymi po atakach lotniczych i terrorystycznych, a także konieczność udzielenia szybkiej pomocy ciężko rannym w walkach z grupami sabotażowymi i innymi wrogimi elementami (bandyci, szabrownicy). Ponadto w takich przypadkach przewidziane było rozwinięcie szpitali polowych, jak również w trybie natychmiastowym przystosowanie na cele medyczne wcześniej wytypowanych budynków. Istniały magazyny ZN z pełnym wyposażeniem medycznym.
_________________
HERMES

Biuro Logistyki Policji KGP
Klub Kolekcjonerów Policyjnych
http://www.ipapolska.pl/kolekcjoner/
moja prezentacja
http://chomikuj.pl/hermes50
 
 
     
Arkadiusz 
Kapral ZOMO


Wiek: 38
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 252
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2010-02-23, 09:49   

Niegdyś na wyposażeniu Straży Granicznej/WOP ,podwozie bazowe-STAR 200 ,nadwozie- Autosan N 113-01.
_________________
ST.Kapral MO
Ostatnio zmieniony przez wolfik 2010-02-23, 11:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
ZEN
[Usunięty]

Wysłany: 2010-02-27, 14:18   

Nadal są używane w Lubaniu, Ośrodek Szkoleń Specjalistycznych SG (kiedyś - Ośrodek Tresury Psów Służbowych Straży Granicznej)
Pojazdy służą do przemieszczania się na zajęcia grup szkoleniowych.
W roku 1998, kiedy ośrodek znajdował się w Żarce n/Nysą (okolice Zgorzelca), jeździły WT z pełnym wyposażeniem wnętrza + całkowicie okratowany z zewnątrz.
 
     
Max Klinger

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 400
Skąd: śląskie
Wysłany: 2010-02-28, 08:38   

W 1987 roku w Łużyckiej Brygadzie WOP w Lubaniu było kilka Starów WT, były też Nysy w wersji wypadowej. Stary WT widziałem też NJW w Katowicach.
 
     
Arkadiusz 
Kapral ZOMO


Wiek: 38
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 252
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2010-03-30, 09:47   


Obywatele Milicjanci, ciekawostka, WT zbudowane na szosowym podwoziu ZIŁ 130 i nawet ma ''koguty'' ciekawe do jakiej służby należał.Kadr z filmu.,
_________________
ST.Kapral MO
 
 
     
Arkadiusz 
Kapral ZOMO


Wiek: 38
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 252
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2010-04-02, 06:46   

Mały edit obywatele, powyższy STAR 200 obecnie jest własnością Ochotniczej Straży Pożarnej w Henrykowie Lubańskim.
_________________
ST.Kapral MO
 
 
     
Arkadiusz 
Kapral ZOMO


Wiek: 38
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 252
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2010-04-12, 08:40   

odnaleziony w czeluściach Allegro.Rzecz jasna do sprzedaży.
_________________
ST.Kapral MO
 
 
     
Porucznik 


Pomógł: 16 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 1989
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-12, 15:10   

daj linka
_________________
Komenda Główna Milicji Obywatelskiej
 
     
Jancarczyk 
st. sierż. MO


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 155
Skąd: Skoczów
Wysłany: 2010-04-12, 15:25   

Porucznik napisał/a:
daj linka


Wyręczę Arkadiusza :)

Zabudowa
_________________
Sekcja Operacyjno-Dochodzeniowa do walki z Przestępstwami Kryminalnymi KMMO Cieszyn
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13