FORUM MILICYJNE Strona Główna FORUM MILICYJNE
WWW.MILICJA.WAW.PL

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
nysa
Autor Wiadomość
sanchez 


Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 400
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-05-21, 10:27   

Ceny raczej nie spadną :-)
_________________
Prawo jest jak płot, tygrys przeskoczy, szczur się prześlizgnie, a bydło stoi.
 
     
lbs5


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 93
Wysłany: 2015-05-30, 06:32   

Kraty do Nysy



aukcja
_________________
http://www.youtube.com/wa...=2&feature=plcp
 
     
Max Klinger

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 400
Skąd: śląskie
Wysłany: 2015-08-26, 09:57   

ww.czerwonesamochody.com/details.php?image_id=60196&mode=search kolejna taka sobie .
 
     
lbs5


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 93
Wysłany: 2015-08-26, 12:28   

Plus za blacharkę , ale minusów kilka też mam.
Denerwuje mnie przykręcanie kogutów LB-3 lub LBS-5 w całości do (replik) galeryjek. Czegoś takiego nigdy nie było . Szperacz zamocowany w dziwnym miejscu. Megafony miały specjalne adaptery na dachu- nie były na żadnej listwie. Kolor mogli już dobrać pod oryginał , bo ten taki trochę majtkowy wyszedł. Halogenów naprzemiennych w tamtych czasach nigdzie nie widziałem na Milicyjnych Nysach. Prędzej były na reanimacjach, potem na autach pożarniczych. O Polonezie nie chcę się wypowiadać- wystarczy mi widok tej jego galeryjki. Ale co tam . Gawiedź się cieszy , zdjęcia na FB idą hurtem...... :-/
_________________
http://www.youtube.com/wa...=2&feature=plcp
 
     
Max Klinger

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 400
Skąd: śląskie
Wysłany: 2015-08-27, 08:22   

Jeszcze parę braków można by się doszukać, co do koloru dokładnie taki majtkowy :-D miała moja Nyska dawno temu ;-) , Najlepszy jednak jest ten napis za szybą. Rozumiem, właściciel zapewne obawiał się , że mu coś odkręcą, tak jak było w skocie w mojej dawnej jednostce na pokazach z nie pamiętam jakiej już okazji. Ale to w końcu chyba były jakieś pokazy dla ludzi, zatem można było to chyba napisać w bardziej cywilizowany sposób. Co do halogenów to w mojej jednostce była taka która je miała, przeważnie prowadziła kolumnę. Miała zamontowane takie światła świecące naprzemiennie na czerwono i niebiesko , halogeny były jednak całkowicie innego typu i co ciekawe miała sprawne głośniki dające modulowane sygnały/ głośniki te przepalały się masowo w Nysach typu OK w których montowano je standardowo/.
 
     
lbs5


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 93
Wysłany: 2015-08-27, 12:21   

Pytanie w których latach ta Nysa jeździła, i jaki modulator syren miała zamontowany? Niebieskie megafony były ponoć przystosowane do współpracy z modulatorami małych mocy : TWGS-201 , GOS-1, a pierwotnie przeznaczone do współpracy ze wzmacniaczami TWS lub TWR itp. Jeżeli ktoś do nich zapiął 100W Zurę, to faktycznie mogły się palić.
_________________
http://www.youtube.com/wa...=2&feature=plcp
 
     
Max Klinger

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 400
Skąd: śląskie
Wysłany: 2015-08-27, 14:15   

To był 1987 rok, jaki modulator miała tego nie wiem, głośniki były takie jak standardowe / mniejsze/ zamontowane trochę dalej niż normalnie. Taki modulator ze wzmacniaczem miałem w swojej standardowej Nysie już MUSW w której pracowałem od 1989 roku, Nie pamiętam już z jakiego roku była ta moja maszyna ale ok 1988. Głośniki miała przepalone już za poprzedniego kierowcy, rozebrałem je przepalone było uzwojenie , po naprawie działały ok 15 minut po czym znowu siadło uzwojenie, więcej tego nie ruszałem, zresztą tak było we wszystkich samochodach z tymi głośnikami i wzmacniaczami z jakimi miałem do czynienia. Dopiero później pokazały się takie duże szare głośniki które jakoś działały. Przepraszam ale nie pamiętam dokładnych nazw tych urządzeń.
 
     
lbs5


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 93
Wysłany: 2015-08-27, 22:02   

Duże szare głośniki to pewnie katowickie Vemary . W sumie nie widziałem nigdy takiego zestawu na radiowozie nawet na zdjęciach.

Coś takiego?

http://milicja.net/?86,modulator-wemar-es-1-12
_________________
http://www.youtube.com/wa...=2&feature=plcp
 
     
lbs5


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 93
Wysłany: 2015-08-28, 07:24   

Nie mogę edytować poprzedniego postu , a znalazłem taki głośnik na alledrogo.

http://allegro.pl/glosnik...5632685743.html
_________________
http://www.youtube.com/wa...=2&feature=plcp
 
     
Max Klinger

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 400
Skąd: śląskie
Wysłany: 2015-08-28, 08:31   

Oj, już mnie pamięć zawodzi :shock: Niby taki jak ten katowicki, a jednak nie wiem czemu coś mi w nim nie pasuje. Choć może to wina zdjęcia, zatem je opiszę, były krótsze ale większe od standardowych, ale mniejsze od tych dużych starego typu, szare, pojawiły się ok 1990 roku i montowane były najczęściej pojedynczo. Na pewno nie były fabryczne, raczej zakładano je w warsztatach w Katowicach , podobno zakupiono je w bardzo małej ilości. Takie same były czasem na sanitarkach /raczej rzadko/ i wozach strażackich / muszę poszukać w galerii/. Co do modulatora w mojej Nysie to był on zamontowany na podszybiu , miał wejście na mikrofon wyglądający jak okrętowy :-D i chyba jeszcze jedno na sprzęt grający, oraz przyciski włączające modulację, którą było delikatnie słychać i sygnalizujące całą pracę diody. W niektórych Polonezach guziki modulatora montowane były osobno w takim garbie na desce rozdzielczej.
 
     
Max Klinger

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 400
Skąd: śląskie
Wysłany: 2015-08-28, 13:08   

http://www.czerwonesamoch...mc819fqdhp5v482 coś takiego z tym, ze większość miała takie osłony z materiału z przodu.
 
     
lbs5


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 93
Wysłany: 2015-08-28, 22:31   

Wszystko wskazuje na to ,że jednak to te głośniki "Vemary". Niestety z jakiegoś powodu nie mogę dodawać załączników, ani miniaturek zdjęc , dlatego podsyłam linki.
http://s14.postimg.org/uz...artia_13_ka.jpg

http://www.google.pl/imgr...wIVp6tyCh3bww-S

http://www.pastsilesia.pl...ice-1993-r.html

I jeszcze porównanie wielkości
http://s8.postimg.org/lm5av8m2t/IMG_2988.jpg
_________________
http://www.youtube.com/wa...=2&feature=plcp
 
     
Max Klinger

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 400
Skąd: śląskie
Wysłany: 2015-08-29, 08:12   

Tak, to jest to. Dopiero później pokazała się ZURA którą miałem w moim T4, ale i tam padły mi głośniki, były 2 małe w wspólnej obudowie, najpierw 1, było wyraźnie ciszej, a potem drugi, ale naprawiono / wymieniono/ mi to na miejscu. Ciekawe sygnały miał też Renault Trafic którego przywiozłam z KWP do mojej jednostki, zaraz po tym poszedł jednak do WRD gdyż była to wersja bez 3 klasy. Działały w trybie ciągłym i przerywanym typowym dla Francji, gdzie słyszałem je często, ich działanie dla osób nieprzyzwyczajanych jest trochę mylące.
 
     
PABLO 
LOTNA

Wiek: 52
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 117
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-08-31, 11:25   

Pod koniec lat 80tych była kilka rozwiązań sygnałów dźwiękowych,powiedzmy,elektronicznych.
Do WRD w Łodzi przyjechały trzy sztuki Polonezów 1600 MR89, przeznaczone dla ogniwa wypadkowego,które miały na wyposażeniu oprócz sygnałów Belma i przemiennika ,sygnały produkcji węgierskiej firmy ELEKTRIS : Preston 7512 ,modulator i głośnik o mocy 100 wat.
http://www.radiomuseum.or...sston_7512.html
https://www.youtube.com/watch?v=R-HHrJf-zhY
Sukcesywnie wymieniane Fiaty 125p kombi,zastępowały Polonezy MR89 z zamontowanymi TWS-201
http://www.milicja.net/?273,wzmacniacz-tws-201
- kapliczka nad zegarami z sterownikiem wzmacniacza GOS-1
http://www.milicja.net/?272,modulator-gos-1
W starszych wersjach Polonezów,warsztaty GMT doposażały je w TWGS 201,
http://www.milicja.net/?84,modulator-twgs-201
razem z czterema głośnikami na belce,ponieważ jak już zauważyliście,często przepalały się w nich cewki wzbudnika.
http://daro727.wrzuta.pl/...polonez_policja
Natomiast Nysa z wypadkowej miała na dachu właśnie głośnik od Wemara,ale wzmacniacz produkcji polskiej,ES-1-12.
http://obrazki.elektroda.net/44_1276499329.jpg
_________________
Kolekcja : "Pojazdy MILICJI OBYWATELSKIEJ 1944-1990"
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
 
     
lbs5


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 93
Wysłany: 2015-08-31, 12:25   

Wemar ES-1-12 to chyba jednak wyglądał tak :

http://www.milicja.net/?86,modulator-wemar-es-1-12

Był dosyć popularnym modulatorem, spotykanym po dziś dzień głównie w OSP. Czy jego producentem było katowickie Vetulani?
_________________
http://www.youtube.com/wa...=2&feature=plcp
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 12